22 lutego, 2022 #Budowa

Trend budowlany w trójmieście – bilans 2021 roku.

Od kilku lat możemy śledzić systematyczne podwyżki cen lokali w Trójmieście. W 2021 roku nic się nie zmieniło, a ceny mieszkań powtórnie wyznaczały kolejne granice. Wartym zaznaczenia jest kwestia, że był to rok, w którym odnotowano również wzrost ilości całkiem nowych nieruchomości oddanych do użyteczności. Mimo to ceny poszły mocno do góry. Nie zraziło to mimo wszystko nabywców, gdyż w ubiegłym roku odnotowana została większa sprzedaż mieszkań.

Nie da się ukryć, że w 2021 roku ceny mieszkań zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, poszły do góry. Przeciętna wartości mieszkań uzyskała następny rekord. Potwierdza to także raport Narodowego Banku Polskiego, który to tworzony jest w oparciu o dane od agentów mieszkaniowych oraz deweloperów. Wynika z nich, że gdy porównamy trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku można zanotować podwyżki cen mieszkań w Gdańsku o nieznacznie ponad 10 procent.

Trójmiasto wiedzie prym na tle kraju, chociaż w pozostałych dużych miastach także widać wzrosty cen, co jest wywołane między innymi inflacją czy też wzrostem stóp procentowych. Oczywiście inflacja odnosi się do wszystkich miast w Polsce, jednakże oprócz Trójmiasta wzrosty cen nie są aż tak radykalne.

Podwyżka cen mieszkań w 2021 roku dotyka zarówno rynek pierwotny, a także wtórny, przy czym Nie sposób ukryć, że w tym roku w górę szczególnie poszybowały ceny nieruchomości nowych. 

Obecnie trwa polowanie na dobre nieruchomości. Odbywa się ono nie jedynie na rynku premium. Nieruchomości o powierzchni 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym zostały bardzo przesortowane, małe mieszkania na wynajem również. Mieszkanie trudno wyszukać, bo mieszkania sprzedają się szybko. Jeżeli oferta została prawidłowo skonstruowana, finalizacja bywa nie dłuższa niż dwa-trzy tygodnie. Ponadto środowisko trójmiejskich agentów zorganizowało kooperację między biurami, w związku z czym wiele ofert w ogóle nie pokazuje się na portalach, bo klient znajduje się, jeszcze nim powstanie ogłoszenie.

W poprzednim roku, po odczuciach związanych z głębokim lockdownem, z ofert sprzedaży bardzo szybko znikały domy. Wiele osób pozamykanych w mieszkaniach bardzo szybko spełniło swoje marzenie o o wiele większej przestrzeni i wolnym od wirusa ogrodzie. Niezmiennie bardzo duża jest w Trójmieście również sprzedaż dobrze zlokalizowanych apartamentów, które w trakcie epidemicznych ograniczeń w poruszaniu się po świecie pełnią funkcję tzw. second home, a przy okazji są niezłą lokatą funduszy. 

 Bardzo duże wymagania klientów wobec firm budowlanych w Gdańsku

Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku bardzo dużej konkurencji. Każdego dnia zmagają się z walką nie jedynie o wartościowe kontrakty, ale również muszą zmagać się z nagminnym zjawiskiem podkupywania wartościowych fachowców. Ponieważ opinia otoczenia jest w ich przypadku niesamowicie istotna, coraz wyraźniej widzą wymóg kształtowania właściwego wizerunku i komunikowania konkurencyjnych przewag. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymywać się na dość konkurencyjnym rynku oraz pozyskiwać nowych inwestorów, powinna stale obserwować otoczenie. Jest zmuszona zdobywać wiedzę, wyciągać wnioski i przekuwać je na określone działania, prowadzące do rozwoju działalności. Musi także poradzić sobie z problemami charakterystycznymi dla tej dziedziny. Branża budowlana zawiera się w wielu dziedzinach. Dokonując inwestycji w nowsze sprzęty oraz narzędzia, można rozszerzyć swoją ofertę i oferować bardziej rozległe i całościowe usługi. Da to możliwość dotarcia do szerszego grona ewentualnych inwestorów. Zarazem zmiana urządzeń na zdecydowanie bardziej zaawansowane, oraz zakup całkiem nowych maszyn wiąże się z zaangażowaniem bardzo dużego wkładu, jeśli jednak chcemy rozwijać firmę budowaną niezbędne jest rozszerzanie zakresu działań. {Udzielanie|Świadczenie| całościowych usług zwiększa szanse na otrzymywanie intratnych zamówień, co w prostej linii przenosi się na wyższe zarobki.

Ilość firm budowlanych w Gdańsku nakłania do inwestowania w rozwijanie przedsiębiorstwa. Warto zadbać o jakość obsługi klienta, a okres zimy, w trakcie którego zamówień jest mniej, dobrze jest przeznaczyć na rozwój wizerunku działalności i działania marketingowe.

You Might Be Interested In